Profile

"Photobucket" Farhain
Hey readers. Thank you for visiting my site. My name is Farhain . 16 years old and i stay in penang. I hate backstabbers.. Do stay if you like my blog but if you hate just back off ! Life has always been a huge roller coaster ride for me and now I'm really getting tired of it. I just wanna put everything down and let go.
Music

please don't go away
Sunday, January 5, 2014

Assalamualaikum semua. Sudah lama tidak ketemu ya ? Harap semua berada dalam keadaan sihat walafiat. Pejam celik pejam celik dah 2 sem saya di KMPP (Kolej Matrikulasi Pulau Pinang). Kira perantauan la jugak walaupun hanya over SEA. Di sini saya berjumpa dengan ramai orang. Bak kata orang , ramai orang ramai ragam. Eh betul ka pepatah tu ? Anggap betul kay ?

Aku ingin berubah. Aku betul-betul ingin berhijrah. Aku ingin mencari kembali cinta Allah. Jika dulu saya di sekolah menengah , tiada istilah qasidah , ceramah agama setiap minggu dan sebagainya. Tetapi apabila saya di sini , saya mula mengerti cinta Allah itu perlu kita kejar. Alhamdulillah , Allah mengutuskan kawan-kawan yang sangat baik. Sedia membantu tika diri lemah ini susah. Alhamdulillah Ya Allah. Aku merafakkan kesyukuran ini kepadaMu Ya Allah.

Hijrah ini bukan dinilai dari kelabuhan tudung , kelabuhan baju dan lain-lain. Tapi ia dimulakan dengan hati. Refleks diri balik. Mungkin dulu saya jauh dengan semua ni. Sekarang ini , saya ingin kembali ke jalan yang diredhai. Mungkin dulu saya banyak menghabiskan masa dengan perkara yang lagha , tetapi insyaAllah sekarang saya ingin mula mengisi masa lapang dengan baik. Sesaat kita hilang , kita takkan dapat SESAAT itu balik.


Al-fatihah buat Allahyarham Ammar yang telah meninggal dunia di Turki. Kita ternyata hilang insan semulia beliau. Mari kita sama-sama sedekahkan Al-fatihah kepada semua yang telah pergi bertemu Allah. Kita juga akan mengikut langkah mereka. Tapi persoalannya hanya bila ? Jangan kita sibuk tanya bila kita akan meninggal , tetapi isilah masa yang kita ada , masa yang Allah pinjamkan kepada kita ini dengan melakukan apa sahaja yang boleh menjadi bekalan kita di akhirat kelak.


Wallahu'alam. Yang buruk itu semua datang dari saya sendiri. Dan yang baik itu semua datang dari Allah. Saya tidak punya ilmu yang banyak di dada seperti kalian. As tine goes by , insyaAllah saya akan belajar lebih banyak.

Assalamualaikum semua. Semoga kita semua berada di bawah lindungan Allah. InsyaAllah.

withlove,
fafalovesyou


2:07 AM

Tagbox



Affiliates

Anith Fatin Hadirah Eira Fatnin Han Alfi Hujan petang Rain Scream Fatin Fadzil Jasymei Kayif Aina Yuhanis Muji Amsyar Hazirah Wadie * aku malas nak list semua in order. So just bare with it.

Wishlist

Good SPM Result
DSLR
Guitar
A good hockey player
A good blogger

Layout by 16thday
Resources One Two Three


src='http://www.vincentcheung.ca/jsencryption/jsencryption.js' type='text/javascript'>